Takaisin ylös
Jaa
  • Ihonhoitovälineet ja -treenit
  • ILMAINEN TOIMITUS YLI 70 € OSTOKSIIN
  • Toimitusaika 2-5 päivää

Kasvojumppa apuna ihon kiinteytykseen

Tutustu kasvojumppaan

Me Beautybicciläiset olemme hulluna kasvojen treenaamiseen! Kasvotreeni on erinomainen, luonnollinen tapa piristää ja kohottaa kasvojen lihaksistoa pitkäkestoisesti. Kiinteyttävän kasvojumpan avulla voidaan myös vähentää ryppyjä ja nuorentaa yleistä olemusta tehokkaasti, kunhan sen ottaa ajoissa osaksi kasvojenhoitorutiineja. Kasvojumpan ennen ja jälkeen -kuvissa voi usein nähdä huomattavia eroja jo lyhyen käsittelyn jälkeen, eli lyhyelläkin treenisessiolla voi saada jo tuloksia. Yksinkertaisimmillaan kasvojumppaa voi tehdä ilman täysin ilman välineitä, tai sitten treeniä voi boostata muutamalla täsmätuotteella.

Onko kasvojumppa jo osa päivittäisiä rutiinejasi, vai kuulostaako kasvojen treenaaminen vielä vieraalta? Oli tavoitteenasi sitten ihan vain kirkastaa kasvoja tai konkreettisemmin löytää alaspäin roikkuville poskille sopiva jumppa, olet oikeassa paikassa! Tutustu tarkemmin kasvojumpan vaikutuksiin ja katso lopuksi videolta, kuinka tehdä nopea ja helppo kasvojumppa itse kotona.

Miten kasvojumppa vaikuttaa ihoon?

Iän karttuessa lihaksisto heikkenee luonnollisesti, ja mitä vähemmän kehoa ja sen lihaksia liikuttaa, sitä kankeammaksi ne käyvät. Sama pätee myös kasvojen lihaksistoon. Kiinteyttävän kasvojumpan tavoitteena voi olla kasvojen lihasten vahvistaminen, jolloin se konkreettisesti pitkällä aikavälillä kohottaa kasvoja. Pikainenkin kasvojen jumppaaminen yleensä virkistää kasvojen verenkiertoa, jolloin lopputuloksena ovat kirkkaamman ja hehkuvammat kasvot. Lisääntynyt verenkierto voi myös auttaa tuomaan enemmän ihosolujen uusiutumisessa tarvittavia ravinteita kasvojen iholle, mikä stimuloi ihosolujen uusiutumista ja voi vähentää pieniä ryppyjä.

Lisäksi lyhyenkin kasvojumpan avulla voi tehokkaasti poistaa jännitystä kasvojen ja kaulan alueelta. Jännityksen väheneminen voi keventää ja rauhoittaa yleistä ilmettä, sekä auttaa erilaisiin kiputiloihin. Muun muassa purentalihasten jännitys voi olla kivuliasta, ja tehokas apu siihen voi löytyä leuan alueen kasvojumpasta. Jopa asento ja hyvän ryhdin ylläpitäminen päivittäin vaikuttaa kasvoihin sekä ryppyjen muodostumiseen, joten pienetkin muutokset kasvojen lihaksiston puolesta ovat hyödyllisiä.

Kuinka usein kiinteyttävää kasvojumppaa pitäisi tehdä tulosten saamiseksi?

Yksikin kokeilu kasvotreeniä voi riittää tulosten huomaamiseen. Jännitteet kasvoilla vähenevät, ilme kirkastuu ja iholla tuntuu kevyt treenin jälkeinen nipistely. Kuten muussakin treenissä, myös kasvojumpan osalta oikeasti näkyvät tulokset vaativat kuitenkin pitkäjänteistä ja säännöllistä jumppaamista. Paras kasvojumppa on aina sellainen, joka tulee tehtyä. Pyri tekemään kasvojumppaa 2–3 kertaa viikossa, noin 5–10 minuuttia kerrallaan. 

Jos kasvojumpan aloittaminen tuntuu hankalalta tai rutiinia on mahdotonta pitää yllä, aloita kasvojumpan harjoittelu täsmäalueista. Vaikka kasvoja kannattaakin jumpata kokonaisvaltaisesti, myös pienten täsmäalueiden treenaaminen kannattaa. Sivuiltamme löydätkin vinkkejä juuri täsmäalueiden treenaamiseen, jotta pääsemme yhdessä alkuun kasvotreeneissämme!

Kasvojumpan harjoittelu kannattaa aloittaa peilin edessä, jotta opit oikeat liikkeet ja sormien paikat. Kun kasvojumppa tulee tutuksi, voit helposti toistaa liikkeitä aina halutessasi, vaikka samalla elokuvaa katsellen. Vartin jumppatuokio vierähtää nopeasti, kun saat luotua siihen liittyvät rutiinit: toteuta vaikkapa tietyt samat liikkeet aina suosikkisarjaasi katsellessa, ensimmäiseen mainoskatkoon mennessä.

Tarvitseeko kasvojumppaan välineitä?

Kuten kaikessa treenaamisessa, myös kasvojumpassa on kaksi eri koulukuntaa. Osa haluaa tehdä kasvojumppansa mahdollisimman yksinkertaisesti, missä ja milloin tahansa ilman ylimääräisiä välineitä, kun taas joillekin laadukkaat kasvojumppavälineet tuovat innostusta ja tehoa treeneihin. Monelle kasvojumppavälineet toimivat myös hyvänä motivaatiotekijänä, eikä kasvojumppaa tulisi tehtyä ollenkaan ilman niitä. Kannattaa siis ehdottomasti kokeilla kumpaakin tapaa ja valita itselle mieluisin keino ylläpitää säännöllisiä ja tehokkaita kasvotreenejä. Vaikka muita välineitä ei haluaisi käyttää, kannattaa liikkeitä varten levittää kasvoille ainakin laadukas kasvoöljy, joka helpottaa sormien liikkumista iholla.

Helpoin askel kasvojumppavälineiden kokeiluun on ensisijaisesti kasvojen puhdistukseen käytettävä kasvoharja. Kasvojen puhdistuksen yhteydessä on helppo ottaa tavaksi tehdä muutama kasvoja kohottava liike ikään kuin esitreeniksi ennen varsinaista kasvojumppaa. Tämän jälkeen kasvot ovat sitten valmiiksi puhtaat treeniä varten, joten voit levittää kasvoöljyn kasvoille ja käydä hommiin. Edullinen väline kasvojumppaan ovat kuivakuppauskupit, joiden käyttöön voit tutustua tarkemmin täällä. Lopuksi voit tehdä rentouttavan hieronnan vielä Gua Sha -kiven avulla.

FI